Hva skal jeg velge?

Vanskelig å velge

Konferansen nærmer seg med stormskritt, men du sliter kanskje litt med å stake ut løpet for workshops dag 2? Vi prøver oss på noen anbefalinger.

Usus tips til NorwegianDTCVi vet. Vi vet at det er et veldig innholdsrikt og spennende workshop-program i år! Og at det blir beinhard prioritering om du reiser alene…

Første anbefaling er at er du en bedrift som famler rundt og ikke vet helt hva du holder på med i digitale kanaler, så velg Strategy-sporet. Hele dagen. Er du usikker på hva du gjør, hvorfor du gjør det, hvem du forsøker å nå, hvilke kanaler du bør bruke osv…bør du jobbe med dette FØR du dykker ned i annonseringsmuligheter på Facebook, arbeid med influencers (bloggere) eller nye muligheter som virtual reality og sanntidsmarkedsføring. Strategisporet er også et perfekt spor for ledere og mellomledere som ikke nødvendigvis er hands on på det operative digitale arbeidet, men som trenger en bedre forståelse for hva digitalt kan bety for din bedrift eller destinasjon.

Ut over det, kommer det egentlig helt an på hva du sliter med akkurat nå, eller hva du syns høres mest spennende ut.
Under har vi satt opp tidsbolkene og en beskrivelse av hva som skjer på hvert spor, så da er det bare å velge ett spor pr tidsbolk 🙂 Lykke til!

9:00 – 11:30

Content med Simon Lewis:

Innhold, innhold, innhold. Det er jo det det handler om, er det ikke? Vi kan ikke tenke oss noen bedre til å snakke om det enn Simon Lewis, som med over 20 års erfaring fra reiselivet i dag driver et internasjonalt mediebyrå i Sør-Afrika og har kunder innen de fleste delene av reiselivssektoren. «Hero, hub, hygiene» er kanskje et ukjent begrep for oss nordboere, men er viktig og riktig i forhold til å planlegge sitt innhold. Norskifisert så går det på:
Hero content: Store kampanjer som du ikke skifter hver eneste dag. Kraftfulle og store kampanjer.
Hub content: Innhold som utvikler de store kampanjene til dypere forståelse. Historiene bak «budskapene».
Hygiene content: Den konstante og regelmessige feeden av innhold.

Strategy med Nick Hall og Emma Lawton:

Hvordan kan vi gi besøkende best mulig digitale opplevelser og hjelp innenfor hvert steg i besøkssyklusen? Hvilke aktiviteter bør vi prioritere i en travel hverdag? Hvor viktig er det å fremstå som en tydelig merkevare? Og i hvilken grad har du i dag kontroll på dette selv?… Og du, vi vil også vise deg eksempler på helt nye måter å drive kundeservice og salg.

Communities med Kjetil Bergtun og Jessica Riches:

Sliter du med å finne formen i sosiale medier? Bli med og dykk ned i hvordan jobbe med sosiale medier i dag. Det er ikke sikkert det er likt som i fjor…
Fra Facebook og Instagram får du hands-on kunnskap om hvordan målrette, engasjere og konvertere forbrukere. Fra å velge engasjerende innhold, til å velge det rette annonseformatet til å målrette mot spesielle kundegrupper.
Sliter du med å se hvordan du kan bruke Snapchat for din bedrift? Da kan Jessica gi deg en innføring i hva, hvorfor og hvordan.

15 min pause

11:45 – 13:00

Content med Simon Lewis og Destinasjon Trysil:

Hva er egentlig «immersive content»? Fant følgende definisjon på engelsk: noting or relating to digital technology or images that actively engage one’s senses and may create an altered mental state: immersive media. På norsk, er immersive noen steder kort og godt definert som «oppslukende». Vi ser på trender og eksempler på hvordan slik teknologi kan skape sterkere opplevelser enn «flate» bilder og tekst.
Destinasjon Trysil vil også dele sine erfaringer med å bruke virtual reality for å inspirere vinterturister til å oppleve sommer-Trysil og stisykling. De har i flere år samarbeidet med Making View om å lage interaktive 360 opplevelser, og nå altså også VR.   

Strategy med Nick Hall og Emma Lawton:

Kanskje har du ingen plan for hvordan jobbe med digitalt i det hele tatt (du er ikke alene…), eller kanskje har du prøvd deg litt men sliter med å få planen ut av skrivebordsskuffen og inn i ryggmargen? Eller kanskje er planen utdatert og uaktuell innen du har rukket å begynne? I første del deler vi våre største utfordringer i arbeid med digitalt, hvilke verktøy vi bruker og erfaringer med disse. I andre del hjelper vi deg på veien til å lage håndterbare planer som er fleksible nok til å tåle raske endringer. Her blir det en masse tips til praktiske verktøy som kan hjelpe deg i hverdagen!

Communities med Jessica Riches og Martine Vik:

Når vi er på reise ønsker vi å orientere oss i hva som skjer rundt oss der og da. Hvordan kan vi kommunisere med de som besøker nettopp vår destinasjon eller vår bedrift MENS de er på sitt mest engasjerte i oss? Martine fra VisitOslo deler også erfaringene deres fra hvordan de jobbet under X Games i Oslo, samt hvordan de utnytter fenomener som Pokemon GO etc.

13:00 – 14:00: Lunsj

14:00 – 15:30

Content med Isabel Mosk:

Har du gått deg fast i gamle, ingrodde fraser som «unik destinasjon» og «spesiell opplevelse»? Kanskje er det på tide å få et friskt blikk utenfra på hva du har å tilby? Og kanskje kan du nå folk du ikke hadde drømt om i samme slengen? Isabel har et omfattende nettverk av europeiske reisebloggere og har selv god erfaring med reiseblogging fra sine mange reiser. Her vil du derfor få veldig mange gode tips til hvordan jobbe med personer som har stor innflytelse på folks valg av reiser!    

Strategy med Nick Hall og Emma Lawton:

Er du bare et sted dine gjester er innom av nødvendighet, eller er du en «reason to go»? Hvordan står du ut i mengden av tilbud? Har dine gjester en klar formening om hvorfor de vil besøke akkurat deg, og klarer du å møte disse forventningene i alle ledd?

Communities med Victoria Pearce:

Hva gjør du «when shit hits the fan»? For det kan det nemlig gjøre med dagens teknologi og forbrukermakt. Tidligere ansatt i TripAdvisor, Victoria (Tori), vil guide oss stødig inn i TripAdvisors muligheter og fallgruver. Hovedfokus på overnattingsbedrifter.

Er du fremdeles i villrede på hva du skal velge, så huk tak i en av oss rødkledde på konferansens dag 1, så skal vi hjelpe deg så godt vi kan 🙂 

Share: Pinterest

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • Navn *
  • Website