22.oktober i Kristiansand treffer du de fremste aktørene innen digitale reiselivstrender og utvikling.

Vi inviterer til heldagskonferanse i Kilden Teater – og konserthus 22.oktober med foredragsholdere fra blant annet Google, Facebook og Trip Advisor. I tillegg blir det spennende keynotes på tema som mobilstrategi , «best practice» og paneldebatt om utfordringene og mulighetene som den digitale hverdagen gir reiselivsbransjen.

23.oktober blir det workshops i paralelle løp hvor det blir sjanse for å diskutere, lære og ikke minst kunne gå fra «Nice to know» til «How To Do It»! Det blir 2 paralelle workshop – hvor et løp er skreddersydd for bedrifter, mens det andre retter seg mot DMO´s (destinasjonsselskap, turistkontor, reisemålsselskap m.m.). Alt om workshops den 23.oktober finner du her.

Vi tar forbehold om mindre justeringer i programmet.

INDUSTRY INNOVATION DAY 22.oktober – digital innovasjon i reiselivet

09:00 Registration at Kilden

Opening session: Industry Trends in Innovation

09:30 – 10:30 Opening Keynote Session: Industry Trends in Focus

  • Nick Hall, director of the Digital Tourism Think Tank
  • Ramona Wagner, Resarch Coordinator at the Digital Tourism Think Tank

Det digitale landskapet er i stadig endring. Digital Tourism Think Tank presenterer hovedtrender og endringer som har betydning for reiselivsnæringen i dag. De går i dypdykk på endringer i forbrukernes mediaforbruk og adopsjon av ny teknologi. Du får et innblikk i de viktigste digitale hovedtrendene med eksempler og «best practice» cases.  

10:30 – 11:00 Innovasjon Norge – Keeping up with Innovation 

  • Hans Petter Aalmo, portalsjef VisitNorway.com

VisitNorway.com har fått flere internasjonale priser og utmerkelser de siste årene. Et nytt samarbeid med destinasjoner i Norge er under oppseiling. Visit Sørlandet og Visit Trondheim har allerede lansert egne nettsider innen for Visit Norway portalen. Hva betyr dette, og hvordan gavner et slikt samarbeid lokalt reiseliv?

11:00 – 11:30 «Speed Brunch»

Future of Tech

11:30 – 12:15 Facebook

  • Christianne Wahl– Facebook Account Manager Norway
  • Tim Nilo – Facebook Client Partner Norway

Facebook trenger neppe noen nærmere presentasjon. Det at FB er en del av programmet på NTDC´13 er nesten en selvfølge. Ferieplaner, feriebilder og ferieminner er noe av det som deles mest på FB. Med andre ord er FB en fantastisk stor markedsarena for reiselivsnæringen. Hvordan utnytte dette, og hva betyr det når nye ting som «open graph search» og annet rulles ut for fullt? 

12:15 – 12:45 Google

  • Siri Børsum, Industry Leader Google Norway

Google er verdens største søkemotor. Ingen over og ingen ved siden. Hva betyr Google+ for reiselivsbransjen? Hvordan bli synlig i Google? Hvorfor er Google + viktig? Dette og mer til er utfordringen som Siri har fått fra oss.

              12:45 – 14:00 Walking buffet lunch meeting

14:00 – 14:30 Trip Advisor

  • Tim Schofield, DMO Senior Sales Executive Trip Advisor

Trip Advisor er verdens største reisenettsted med mer enn 260 millioner unike brukere hver måned. Kundeanmeldelser på blant annet Trip Advisor påvirker booking, pris og omdømme for bedriften. Hva og hvordan bør bedrifter jobbe med Trip Advisor?

14:30 – 15:00 Yahoo!

  • Richard Stanley, Head of Brand at Yahoo!

Social, Local, Mobile: Mastering your Strategy – få kontroll på din digitale strategi

15:00 – 15:45 Understanding The Digital Visitor

  • Lindsay Herbert, Head of Digital at Precedent

        15:45 – 16:15 Coffee & muffins

16:15 – 17:00 Social Media Strategy: Empowering Brand Ambassador

17:00 – 17:45 Mobile Strategy: Marketing Verticals and next level in Mobile

Kveldsprogram – Get Together 

19:oo  –  Get Together på Kick Nattklubb & Scene

  • Etter en lang og lærerik dag samles vi  på Kick Nattklubb & Scene, en av Kristiansands mest populære treffsteder og beste livescene. Det blir en kveld med sosial mingling, godt i glasset, middag og live konsert. Mer info om kveldens Get Together finner du her.