Program 2017

Programmet for 2017 er nĂ„ komplett 🙂 Endringer i tider og rekkefĂžlge kan forekomme fram mot konferansestart.

Vi starter og slutter dagene med keynotes i plenumssalen, mens midt pĂ„ dag kjĂžrer vi 4 parallellspor som GJENTAS begge dagene. Det betyr at du kan fĂ„ med deg 2 av 4 spor totalt – ett spor pr dag.

  • Dag 1
    26. september
    09:00 - 10:00
    Registrering
    10:00 - 10:15
    Velkommen
    Vi er stolte over Ă„ Ăžnske velkommen til 5-Ă„rs jubileet til Norwegian Digital Travel Conference!
    Jarle Fink Kondrup - Norwegian Digital Travel Conference
    10:15 - 11:00
    Trender og muligheter i det digitale reiselivet

    Jarle Fink Kondrup - Innovation Lab

    Inspiration og perspektiver til din hverdag og forretning gjennom best case eksempler fra hele verden. Den digitale utvikling og fremtidens muligheter innenfor nye forretningsmodeller, tjenester og kundeopplevelser.
    Les mer om Jarle Fink Kondrup
    Kerry Radden - Norwegian Digital Travel Conference 2017May Brit StĂžve - Norwegian Digital Travel ConferenceRyan Brown
    11:00 - 12:00
    Reinventing classic stories for a new generation

    Kerry Radden & Ryan Brown - The Royal Shakespeare Company
    May Brit StĂžve - Peer Gynt AS

    Part 1:
    Ryan Brown and Kerry Radden from the Marketing team at the Royal Shakespeare Company (RSC) present their approach to engaging with audiences via social media.

    As a publicly-funded arts organisation with limited resources and just one full time member of dedicated staff, the RSC social media strategy covers Facebook, Twitter, YouTube, Instagram and Snapchat and aims to create dialogue with audiences. From the co-creation of content with RSC actors, to collaboration with corporate partners to launch their Snapchat presence, Kerry and Ryan will share their experience of social media approaches that work.

    Read more about Kerry Radden and Ryan Brown.

    Part 2:
    I likhet med utfordringen RSC har i forbindelse med Shakespeare, er det viktig for Peer Gynt as at Ibsen ikke stÞver ned og blir noe fra gamle dager. Utviklingssjef May Brit StÞve vil presentere hvordan de jobber med blant annet gamification for Ä skaffe publikum for morgendagen. De utvikler nÄ et spilluniverssom gÄr ut pÄ Ä gjÞre Ibsen relevant for ungdom. Spillet skal gjenspeile naturen i Gudbrandsdalen, og ved GÄlÄvatnet, noe som er autentisk i forhold til Ibsens tekst. Spillet er av en veldig god kvalitet og vil lages pÄ flere sprÄk, og skal selges kommersielt pÄ de internasjonale plattformene.

    Les mer om May Brit StĂžve

    4 parallelle spor fra 12:45-16:00

    Christine Calvert - Norwegian Digital Travel Conference 2017
    12:45 - 16:00

    Spor A: Kommunikasjon som rocker - og gir klingende mynt i kassa
    Christine Calvert - Tekstdoktor

    Skriv sÄ det selger

    Vil du overbevise med tekstene dine pÄ nett? Bli med pÄ verksted og skriv sÄ det selger!

    PÄ dette verkstedet fÄr du en mengde praktiske tips du kan ta i bruk med én gang for Ä skrive tekster som treffer. PÄ en enkel og engasjerende mÄte finner du ut hva du konkret mÄ gjÞre, og hvilke teknikker og verktÞy du kan bruke i selgende tekster.

    Les mer om Christine Calvert
    Marte Klouman - Norwegian Digital Travel Conference
    12:45 - 16:00

    Spor B: Hvordan lykkes med film og livesendinger - uten at det koster skjorta
    Marte Kloumann - Netthandelskolen

    I dette sporet fÄr du innfÞring i bruk av video for Ä markedsfÞre bedriften, med sÊrlig vekt pÄ video live og i sosiale medier.
    - Hvorfor vi bÞr satse pÄ video nÄ. Harde og overbevisende fakta
    - Hvordan utvikle, produsere, publisere og dele/spre video, selv med NULL ressurser og team. Alt du trenger Ă„ vite for Ă„ komme i gang i morgen.
    - Video som en del av en stÞrre markedsfÞringsmiks, bruk skal stÞtte opp om bedriftens overordnede mÄl. Strategisk og kommersielt forankret.

    OppfĂžlging etter workshopen
    De som deltar pÄ dette sporet fÄr i tillegg tilgang til:
    - En ressursside med oppsummering av det vi har snakket om og lenker til mer informasjon.
    - OppfĂžlging i 14 dager for de som er interessert – toukers video challenge i en lukket Ăžvingsgruppe pĂ„ Facebook, et trygt og positivt sted, der vi trener pĂ„ Ă„ lage video; Bli trygg foran kameraet, eksperimentere med form og innhold. Heie pĂ„ hverandre, inspireres av hverandre, spĂžrre hverandre og fĂ„ konstruktive tilbakemeldinger. Lavterskel - her er alle spĂžrsmĂ„l lov Ă„ stille!

    Les mer om Marte Klouman
    Audun Taraldsen - Norwegian Digital Travel Conference 2017Erik Svensrud - Norwegian Digital Travel ConferenceUlrik PrĂžitz - Norwegian Digital Travel Conference
    12:45 - 16:00

    Spor C: Fra flaks til peiling - bevegelsesdata i reiselivet
    Audun Taraldsen - Atea, Erik Svensrud - inFuture

    1. Muligheter og trender innen bruk av bevegelsesdata. Beacons, digital skilting mm - v/ Audun Taraldsen, Atea
    2. Presentasjon av erfaringer fra forskningsprosjektet INSITE - v/ prosjektleder Erik Svensrud, InFuture
    3. En praktisk tilnÊrming til hvordan komme i gang med Ä utnytte slike muligheter, hvilke fallgruver bÞr man unngÄ, ting Ä tenke pÄ, hva koster ting, hvilke teknologier passer for hvem mm. v/deltakere i INSITE-prosjektet.
    Jarle Fink Kondrup - Norwegian Digital Travel Conference
    12:45 - 16:00

    Spor D: Hvordan bruke trender i utvikling av nye innovative lĂžsninger
    Jarle Fink Kondrup - Innovation Lab

    I en verden der udvikler sig sÄ hastigt, som det er tilfÊldet i dag, sÄ kan det hurtigt blive overvÊldende med de mange nye muligheder og perspektiver.

    Trends er imidlertid ”bare” nye mĂ„der at adressere menneskets basale, og psykologisk funderede, behov. Til at forstĂ„ fremtiden har Innovation Lab udviklet et vĂŠrktĂžj, Trend Innovation Canvas, der bruger trends som pejlemĂŠrke til at fĂ„ indblik i markedets fremtidige Ăžnsker, behov og forventninger.

    Innovation Trend Canvas er mere prÊcis end spÞrgeskemaer, mindre ressourcekrÊvende end brugerstudier og mere tilgÊngeligt end data. Hvis du kender brugernes fremtidige forventninger, fÞr din konkurrent, sÄ vil du have muligheden for at disrupte din egen branche. Ved at analysere og forstÄ trends fÄr I indblik i hvad jeres kunders forventninger bliver i fremtiden, og I kan sÄledes vÊre pÄ forkant med udviklingen af nye innovative lÞsninger.

    Workshoppen giver deltagerne hands-on erfaring i forhold til at lave en struktureret analyse af de behov og Þnsker der ligger til grund for dagens hotteste trends. Derved kan deltagerne skabe lÞsninger der bygger pÄ behov og ikke nÞdvendigvis en bestemt platform eller teknologi.

    ”Our job is to figure out what they’re going to want before they do... People don’t know what they want until you show it to them. That’s why I never rely on market research. Our task is to read things that are not yet on the page” –Steve Jobs

    Les mer om Jarle Fink Kondrup Sporet holdes pÄ dansk.
    Frank og Simen Haugom - Norwegian Digital Travel Conference 2017
    16:15 - 16:45
    Norgesvideoen som ble en viral verdenssuksess fra gutterommet

    Frank og Simen Haugom - Spectacular Norway

    Historien bak Norgesvideoen som tok helt av pÄ Facebook, hva som har skjedd etterpÄ og hvordan vi i reiselivet kan lÊre av, og samarbeide med, "amatÞrene" som skyter blinkskuddene. Les mer om Frank og Simen Haugom.
    Bente Bratland Holm - Norwegian Digital Travel Conference 2017
    16:45 - 17:30
    Visit Norways nye digitale strategi

    Bente Holm - Innovasjon Norge

    Mer info kommer.
    19:00 - -
    Party!
    Uformell og hyggelig sammenkomst Hos Naboen midt i Kristiansand! Mat, drikke, musikk og lystig lag.

    Info og pÄmelding (NB: kun 120 plasser)
  • Dag 2
    27. september
    09:00 - 09:15
    Sofaprat
    Prashant SĂžegaard - Norwegian Digital Travel Conference 2017
    09:15 - 10:00
    Nytt fra Facebook

    Prashant SĂžegaard - Facebook / Instagram

    Mer detaljer kommer.

    I mellomtiden kan du lese mer om Prashant SĂžegaard her.

    4 parallelle spor fra 10:15-14:00

    Christine Calvert - Norwegian Digital Travel Conference 2017
    10:15 - 14:00

    Spor A: Kommunikasjon som rocker - og gir klingende mynt i kassa
    Christine Calvert - Tekstdoktor

    Skriv sÄ det selger

    Vil du overbevise med tekstene dine pÄ nett? Bli med pÄ verksted og skriv sÄ det selger!

    PÄ dette verkstedet fÄr du en mengde praktiske tips du kan ta i bruk med én gang for Ä skrive tekster som treffer. PÄ en enkel og engasjerende mÄte finner du ut hva du konkret mÄ gjÞre, og hvilke teknikker og verktÞy du kan bruke i selgende tekster.

    Les mer om Christine Calvert
    Marte Klouman - Norwegian Digital Travel Conference
    10:15 - 14:00

    Spor B: Hvordan lykkes med film og livesendinger - uten at det koster skjorta?
    Marte Klouman - Netthandelskolen

    I dette sporet fÄr du innfÞring i bruk av video for Ä markedsfÞre bedriften, med sÊrlig vekt pÄ video live og i sosiale medier.
    - Hvorfor vi bÞr satse pÄ video nÄ. Harde og overbevisende fakta
    - Hvordan utvikle, produsere, publisere og dele/spre video, selv med NULL ressurser og team. Alt du trenger Ă„ vite for Ă„ komme i gang i morgen.
    - Video som en del av en stÞrre markedsfÞringsmiks, bruk skal stÞtte opp om bedriftens overordnede mÄl. Strategisk og kommersielt forankret.

    OppfĂžlging etter workshopen
    De som deltar pÄ dette sporet fÄr i tillegg tilgang til:
    - En ressursside med oppsummering av det vi har snakket om og lenker til mer informasjon.
    - OppfĂžlging i 14 dager for de som er interessert – toukers video challenge i en lukket Ăžvingsgruppe pĂ„ Facebook, et trygt og positivt sted, der vi trener pĂ„ Ă„ lage video; Bli trygg foran kameraet, eksperimentere med form og innhold. Heie pĂ„ hverandre, inspireres av hverandre, spĂžrre hverandre og fĂ„ konstruktive tilbakemeldinger. Lavterskel - her er alle spĂžrsmĂ„l lov Ă„ stille!

    Les mer om Marte Klouman
    Audun Taraldsen - Norwegian Digital Travel Conference 2017Erik Svensrud - Norwegian Digital Travel ConferenceUlrik PrĂžitz - Norwegian Digital Travel Conference
    10:15 - 14:00

    Spor C: Fra flaks til peiling - bevegelsesdata i reiselivet
    Audun Taraldsen - Atea og Erik Svensrud - inFuture

    1. Muligheter og trender innen bruk av bevegelsesdata. Beacons, digital skilting mm - v/ Audun Taraldsen, Atea
    2. Presentasjon av erfaringer fra forskningsprosjektet INSITE - v/ prosjektleder Erik Svensrud, InFuture
    3. En praktisk tilnÊrming til hvordan komme i gang med Ä utnytte slike muligheter, hvilke fallgruver bÞr man unngÄ, ting Ä tenke pÄ, hva koster ting, hvilke teknologier passer for hvem mm.
    Jarle Fink Kondrup - Norwegian Digital Travel Conference
    10:15 - 14:00

    Spor D: Hvordan bruke trender i utviklingen av nye, innovative lĂžsninger
    Jarle Fink Kondrup - Innovation Lab

    I en verden der udvikler sig sÄ hastigt, som det er tilfÊldet i dag, sÄ kan det hurtigt blive overvÊldende med de mange nye muligheder og perspektiver.

    Trends er imidlertid ”bare” nye mĂ„der at adressere menneskets basale, og psykologisk funderede, behov. Til at forstĂ„ fremtiden har Innovation Lab udviklet et vĂŠrktĂžj, Trend Innovation Canvas, der bruger trends som pejlemĂŠrke til at fĂ„ indblik i markedets fremtidige Ăžnsker, behov og forventninger.

    Innovation Trend Canvas er mere prÊcis end spÞrgeskemaer, mindre ressourcekrÊvende end brugerstudier og mere tilgÊngeligt end data. Hvis du kender brugernes fremtidige forventninger, fÞr din konkurrent, sÄ vil du have muligheden for at disrupte din egen branche. Ved at analysere og forstÄ trends fÄr I indblik i hvad jeres kunders forventninger bliver i fremtiden, og I kan sÄledes vÊre pÄ forkant med udviklingen af nye innovative lÞsninger.

    Workshoppen giver deltagerne hands-on erfaring i forhold til at lave en struktureret analyse af de behov og Þnsker der ligger til grund for dagens hotteste trends. Derved kan deltagerne skabe lÞsninger der bygger pÄ behov og ikke nÞdvendigvis en bestemt platform eller teknologi.

    ”Our job is to figure out what they’re going to want before they do... People don’t know what they want until you show it to them. That’s why I never rely on market research. Our task is to read things that are not yet on the page” –Steve Jobs

    Les mer om Jarle Fink Kondrup Sporet holdes pÄ dansk.
    Steven Van Belleghem - Norwegian Digital Travel Conference
    14:15 - 15:00
    Customers the day after tomorrow

    Steven Van Belleghem

    We are entering phase 3 of digitalization. This is a world of automation, bots and Artificial Intelligence. The benefits to customers will be HUGE. Customers will enjoy a world of faster than real-time customer service. A world with hyper-personalized offerings. And a world with the most seamless user interfaces ever.

    In his latest book and keynote, Steven helps companies to achieve these customer benefits in this new digital phase. He discusses four investment axis to achieve the perfect customer experience. This keynote is a breathtaking story of how the latest technologies can help to win the heart and business of your customers.

    Read more about Steven Van Belleghem.
    Ketil BĂžrstein Stensrud - Norwegian Digital Travel Conference
    15:00 - 15:30
    Hvordan selge 30 000 billetter ett Ă„r i forveien?

    Ketil BĂžrstein Stensrud - Palmesus

    Vi avslutter Ă„rets konferanse med suksesshistorien Palmesus!
    PÄ knappe 10 Är har Palmesus i Kristiansand utviklet seg fra Ä vÊre en strandfest arrangert av en gjeng med kompiser, til Ä bli et helproft maskineri med beinhardt fokus pÄ Ä levere en fantastisk opplevelse fra a til Ä!
    Hvordan jobber de for Ä klare Ä selge ut 35 000 billetter til neste Ärs strandfest pÄ én uke? FØR et eneste navn pÄ plakaten er sluppet. Her har bÄde store og smÄ aktÞrer noe Ä lÊre i forhold til hvordan de bruker teknologi til Ä bli kjent med sitt publikum og kommunisere med de pÄ deres premisser.
    Les mer om Ketil BĂžrstein Stensrud.