Content workshop In English In Norwegian

Content Workshop


Scandic Kristiansand Bystranda 28. september 2016 09:00 - 15:30

Bookmark and Share

Simon Lewis
Gro Kveldro Brukås
Isabel Mosk

The Norwegian Digital Travel Conference’s Content Workshops are designed to get you fully versed on the latest trends and developments in content marketing and more importantly, teach you the key principals of getting it right for your business or destination.

The workshop starts by giving an overview of why content matters and the role different types of content play at different stages in the visitor planning cycle. For a destination you might be focused more on building early stage awareness through powerful immersive experiences, whereas for a business you might be more focused on sharing customer experiences which help push conversion.

Programme:

The workshop will be divided into three segments, you are welcome to join any one or all three:

  1. 09:00 – 11:30: Key Trends and Video Strategy (Simon Lewis)
    Why Content Matters: An Introduction to Content Marketing
    Thinking about Perspectives
    Hero, Hub, Hygiene: Key planning principles
    The Outsourced Creative Team
    Video Production – Key Pointers & Must do’s
    Innhold, innhold, innhold. Det er jo det det handler om, er det ikke? Vi kan ikke tenke oss noen bedre til å snakke om det enn Simon Lewis, som med over 20 års erfaring fra reiselivet i dag driver et internasjonalt mediebyrå i Sør-Afrika og har kunder innen de fleste delene av reiselivssektoren. «Hero, hub, hygiene» er kanskje et ukjent begrep for oss nordboere, men er viktig og riktig i forhold til å planlegge sitt innhold. Norskifisert så går det på: 
    Hero content: Store kampanjer som du ikke skifter hver eneste dag. Kraftfulle og store kampanjer.

    Hub content: Innhold som utvikler de store kampanjene til dypere forståelse. Historiene bak «budskapene».
    Hygiene content: Den konstante og regelmessige feeden av innhold. 
  2. 11:45 – 13:00: Immersive Content (Virtual reality, augmented reality, 360 etc) (Simon Lewis + Destination Trysil) 
    Deciphering the Immersive Content Trends (Simon Lewis)
    Creating Immersive Experiences: Zero to Hero (Gro Kveldro Brukås og Hans Martin Nysæter – Destination Trysil)
    Hva er egentlig «immersive content»? Fant følgende definisjon på engelsk: noting or relating to digital technology or images that actively engage one’s senses and may create an altered mental state: immersive media. På norsk, er immersive noen steder kort og godt definert som «oppslukende». Vi ser på trender og eksempler på hvordan slik teknologi kan skape sterkere opplevelser enn «flate» bilder og tekst.
    Destinasjon Trysil vil også dele sine erfaringer med å bruke virtual reality for å inspirere vinterturister til å oppleve sommer-Trysil og stisykling. De har i flere år samarbeidet med Making View om å lage interaktive 360 opplevelser, og nå altså også VR.   
  3. 14:00 – 15:30: Working with Influencers (Isabel Mosk)
    Reach vs. Niche
    How to Identify Your Influencers
    Identifying Modern Brand Ambassadors
    Working Together with Content Creators
    Har du gått deg fast i gamle, ingrodde fraser som «unik destinasjon» og «spesiell opplevelse»? Kanskje er det på tide å få et friskt blikk utenfra på hva du har å tilby? Og kanskje kan du nå folk du ikke hadde drømt om i samme slengen? Vi henter populære Isabel Mosk fra Amsterdam tilbake fra konferansens første år! Isabel har siden da gått fra å være rådgiver i Destination Think til å være selvstendig businessdame med reising verden rundt. Isabel har et omfattende nettverk av europeiske reisebloggere og har selv god erfaring med reiseblogging fra sine mange reiser. Her vil du derfor få veldig mange gode tips til hvordan jobbe med personer som har stor innflytelse på folks valg av reiser!    

Each session will have key steps, learnings and workbook material to guide your thinking. We will also share case studies and best in class examples to get your mind thinking.

This workshop is for:

– Both experienced and novice levels
– Anybody starting out in content marketing
– Experienced marketers looking to improve technique

Key learnings:

– Role in the planning cycle
– Content through different perspectives and stages
– Managing content creation with freelancers
– Understanding virtual reality and 360 content
– Building and managing influencer relationships