Foredragsholdere 2017

Til femårsjubileet for Norwegian Digital Travel Conference presenterte vi disse norske og internasjonale foredragsholderne! Her er de presentert etter rekkefølge i programmet.

Jarle Fink Kondrup - Norwegian Digital Travel ConferenceJarle Fink Kondrup, Innovation Lab

Jarle er en lidenskapelig innovasjonskonsulent og opplevelsesøkonom. Dette er forankret i dyp forbrukerinnsikt, en stor forståelse for opplevelsesparametre og teknologi, samt et sterkt kommersielt tankesett.

Jarle har bodd og arbeidet i tre land utenom Danmark i en periode på 6 år, og har bl.a. levert digitale opplevelser til Skanderborg Festival, LEGOLAND og Montana Møbler samt konsepter til opplevelsesattraksjoner som Ilulissat Isfjord, KRAFT, sponsoropplevelser for McLaren F1 og butikkopplevelser til luksusbrands i London.

Jarle gjør den digitale utvikling relevant og interessant ved å koble den til moderne forretningsmodeller og menneskelige verdier. Jarle har levert digital relevans for kunder som; DIGITALISERINGSSTYRELSEN, GRUNDFOS, KMD, NORTHMEDIA, EG, DANSKLIVE, INSPIRING DENMARK, VISIT DENMARK, AARHUS UNIVERSITET og mange, mange flere.

Jarle har dessuten en iverksetter i sjelen og elsker å skape opplevelser og merverdi for andre. Jarle startet sin første forretning da han var kun 12 år gammel, og lysten til entrepenørskap har vært med han siden. Etter tre personlige start-ups og som manager i ytterlige tre andre, har Jarle funnet sin rette plass som co-founder og partner i Experiences by Innovation Lab, hvor han er rådgiver for Innovation Labs kunder og samarbeidspartnere.

Kerry Radden - Norwegian Digital Travel Conference 2017Kerry Radden & Ryan Brown, The Royal Shakespeare Company

Kerry is the Head of Marketing at the Royal Shakespeare Company. She has worked in marketing within commercial, charity and government-funded organisations. After more than a decade as an independent marketing consultant, advising arts organisations and charities on their branding and marketing strategies, Kerry joined the Royal Shakespeare Company in spring 2016.

Based in Stratford-upon-Avon, England, she leads a marketing team who deliver campaigns for all RSC productions, events, exhibitions, membership and commercial activity. She works closely with her colleagues in Audience Insight and Sales & Ticketing to both deepen the RSC’s engagement with current audience segments and develop new audiences, especially from under-represented groups of the UK population.

Ryan BrownRyan Brown is the Digital Marketing Officer at the Royal Shakespeare Company, based in Stratford-upon-Avon, England. Starting out as an intern there, Ryan has quickly moved up the ranks through several different roles to his current job. Ryan’s passion for social media and online content began when he was given the chance to work on the RSC Key – a free membership scheme for 16-25 year olds – as an intern. Since then he has been constantly exploring new ways to create and distribute social media content across all Royal Shakespeare Company channels. He also created the Royal Shakespeare Company’s Snapchat strategic plan and launched the company on the channel last year.

In his current role Ryan is responsible for all social media content across all the Royal Shakespeare Company’s activity, including productions in Stratford and on tour, events, exhibitions and commercial activities.

May Brit Støve - Norwegian Digital Travel ConferenceMay Brit Støve, Peer Gynt

May Brit har jobbet i Peer Gynt as i ulike posisjoner i nærmere 25 år, bl.a. som prosjektleder for større utviklingsprosjekt. Til tross for en utdannelse i økonomi, er det den dype fascinasjon for Ibsens sterke tekst, og hennes kunnskap om verket som preger utviklingssjefen. Dette gjør at teksten står sentralt i utviklingen av selskapet. Når Ibsens Peer Gynt møter teknologi oppstår helt nye muligheter.

På Norwegian Digital Travel Conference skal May Brit fortelle mer om hvordan de skal bruke gamification for å trekke publikum for morgendagen.

Christine Calvert - Norwegian Digital Travel Conference 2017Christine Calvert, Tekstdoktor

Skriving og innholdsutvikling har vært Christines geskjeft i et kvart århundre – tidligere som tekstforfatter i Power reklamebyrå, global webredaktør i DNV og «tekstevangelist» i BEKK. Hun driver firmaet Tekstdoktor og underviser i digital markedsføring på Westerdals Oslo ACT.

Hun er også forfatter av bøkene:
Skriv for nettet – kort og godt (2. utgave 2010)
Skriv så det selger (3. utgave 2016)

Christine er en populær foredragsholder og scoret best av alle på Norwegian Digital Travel Conference i 2017.

Marte Klouman - Norwegian Digital Travel ConferenceMarte Klouman, Netthandelskolen

Martes ambisjon er å hjelpe flinke folk å selge mer via nettet.

Hun har jobbet med salg, kundeservice og markedsføring i 22 år, de siste 11 årene på nett. Som sjef for e-handel hos XXL bidro hun til å utvikle selskapet til å bli en digital omnikanalaktør. Nettomsetningen vokste med flere hundre prosent under Martes ledelse. Hun har også vært ansvarlig for kundeservice og all organisk markedsføring inkludert sosiale medier i XXL.

Nå driver Marte Netthandelskolen, og tilbyr kurs og gratis ressurser for ambisiøse folk som vil lykkes på nett.

Marte har coachet flere gründere fra ”livredd for kamera” til å ha video som en viktig del av sin markedsføring. Video er en av Martes kjepphester og favorittemaer. Når Marte snakker om bruk av video er det med vekt på at det skal være strategisk og kommersielt forankret, støtte opp om bedriftens overordnede mål.

Som foredragsholder er Marte kjent for stort engasjement, energi og humør. Hun leverer solid innhold og byr på seg selv.

Audun Taraldsen - Norwegian Digital Travel Conference 2017Audun Taraldsen, spesialist digitale skilt Atea

Audun Taraldsen er en pionér innen digital signage industrien og med mer enn 20-års erfaring fra USA er han anerkjent for innovasjon og utvikling av «intelligente» og målbare digitale skilt-nettverk for Fortune 500 kunder som Walgreens og Kroger. I 2015 begynte han å jobbe for Atea som Digital Signage Spesialist og standardisering av Atea Rapid Signage, markedets ledende digitale skiltløsning.

Erik Svensrud - Norwegian Digital Travel ConferenceErik Svensrud og Michael Fridman, inFuture

inFuture er et ledende rådgivningsmiljø som kombinerer strategi og innovasjon.

Erik Svensrud er konsulent i rådgivingsselskapet InFuture og arbeider med digitale strategier – særlig innenfor kundereiser, omnikanaler og big data. Han leder det treårige forskningsprosjektet INSITE, som utforsker nye muligheter ved å samle, lagre, modellere, analysere, visualisere og bruke store mengder heterogene (ulike typer) data i reise- og opplevelsesbransjen. Michael Fridman er Manager på inFuture og har bred erfaring fra komplekse og analysetunge prosjekter innen strategi og -konseptutvikling, som utvikling av IoT-baserte tjenester. Han er særlig interessert i ny teknologi og trives best når han jobber med analyse og big data.

Ulrik Prøitz - Norwegian Digital Travel ConferenceUlrik Prøitz & Espen Jørgensen, Fluxloop

Fluxloop har jobbet med lokasjonstjenester for en rekke av Norges største retail-, shopping- og reiselivsaktører.

Ulrik Prøitz er en av grunnleggerne og daglig leder av fluxLoop. Med god teknologisk innsikt kombinert med forståelse for forretningsbehov og forretningsmodeller jobber han tett med kunder for utnytte mulighetene som teknologi, sensorer, data og innsikt gir. Espen Jørgensen er fagekspert for marketing i fluxLoop. Med 15 års erfaring fra brands som Coca-Cola, C More og Pepsi Max har han et kommersielt og kundeorientert blikk for utnyttelse av lokasjonsdata og kontekstuell markedsføring.

 

Frank og Simen Haugom - Norwegian Digital Travel Conference 2017Frank og Simen Haugom, Spectacular Norway

Frank (47) og Simen (18) bor på Tonstad i Sirdal sammen med resten av familien på 6. Frank jobber som enhetsleder for teknisk drift i Sirdal kommune, mens Simen er student på Dalane VGS.

De har en stor interesse fotografering og dronefilming. Dette kombinert med familiens interesse for friluftsliv har ført til at det har blitt mange spektakulære filmer og bilder. Kjeragfilmen som ble spilt inn i mai 2016 er nå vist over 200 millioner ganger! Statsminister Erna Solberg brukte deres bilde som årets julekort i 2016. Facebook-sidene Spectacular Norway og Sirdal i bilder har henholdsvis 177 000og 46 000 følgere.

Simen har startet opp firmaet Sidro foto da den virale suksessen har ført til mange forespørsler om oppdrag.

Bente Bratland Holm - Norwegian Digital Travel Conference 2017Bente Bratland Holm, Visit Norway

 

 

 

Prashant Søegaard - Norwegian Digital Travel Conference 2017Prashant Søegaard, Facebook

Prashant jobber til daglig ved Facebook’s EMEA hovedkvarter i Dublin, Irland med over 1500 kollegaer fra 60 land. Han jobber som kundeansvarlig og digital strateg for flere av de største markevarene i Norden. Her rådgir han ledere på hvordan Facebook og Instagram bør benyttes som markedsføringskanaler for å nå kommunikasjon- og markedsmål. På fritiden sitter han i styrer til flere reise-startups og rådgir dem på hvordan de kan skalere effektivt globalt ved bruk av markedsføring.

Tidligere jobbet Prashant i Google hvor han spesialiserte seg på reisebransjen (hoteller, OTAs, flyselskaper og meta-søk) og har en Executive MBA fra IE Business School i Madrid. Tidligere ledet han markedsføringsavdelingen for AIESEC globalt.

Prashant har en lidenskap for reise (i 2016 hadde han over 110 flyturer) og har bodd i Afrika, Asia og forskjellige land i Europa. En av hans kjerneverdier er at nysgjerrighet driver innovasjon og gjør forskjellene mellom folk mindre. For tiden prøver han å lære seg Spansk.

Steven Van Belleghem - Norwegian Digital Travel ConferenceSteven Van Belleghem

Steven har holdt over 750 foredrag i over 30 land, og han har vunnet flere priser for beste foredragsholder opp gjennom. Steven er lidenskapelig opptatt av hvordan vi håndterer kundene eller gjestene våre i den digitale tidsalder, og er nå svanger med sin fjerde bok «Customers the day after tomorrow» – om kunderelasjoner i en verden med kunstig intelligens, automatisering og roboter.

Foredraget holdes på engelsk, og her er mer info om Steven:

Steven is a thought leader on the transformation of customer relationships and the future of marketing. He is a popular speaker at home in Belgium and abroad. He is an expert in inspiring companies to become true customer-centric organizations in this high speed digital world.

Steven is the author of three bestselling books. He became known for his first book, The Conversation Manager, which won the award for most innovative marketing book of 2010. Steven also wrote The Conversation Company and his most recent book, When Digital Becomes Human. When Digital Becomes Human received the award of ‘Best Marketing Book of 2015’. Over 100,000 copies of his books were sold. When Digital becomes Human is published in 7 languages.

Steven is also an entrepreneur. He is a partner in consultancy firm Nexxworks, a co-founder of Zembro (a wearable start-up) and the co-founder of content creation company Snackbytes. He spent the first 12 years of his career as a consultant and managing partner of the innovative market research company InSites Consulting. During that time, the company grew from 8 to 130 staff with offices in 5 countries. Steven is also a part-time marketing professor at Vlerick Business School.

Ketil Børstein Stensrud - Norwegian Digital Travel ConferenceKetil Børstein Stensrud, Palmesus

Ketil Børstein Stensrud (markedssjef Palmesus) har erfaring fra noen av verdens største merkevarer som Adidas, HSBC, Porsche, Red Bull, L’Oréal og mange flere både her til lands og internasjonalt.