Foredragsholdere 2018

Her er listen over foredragsholdere på Norwegian Digital Travel Conference 2018.

Emil Spangenberg - Norwegian Digital Travel ConferenceEmil Spangenberg – Frame & Works

Emil Spangenberg er direktør og partner i det danske byrået Frame & Work, som arbeider målrettet med utvikling og produksjon av strategier og innhold til opplevelses- og reiselivsbedrifter. Emil har mer enn 10 års erfaring fra opplevelsesindustrien, og har bl.a. hatt ansvaret for Københavns internasjonale markedsføring og branding gjennem sitt tidligere virke i Wonderful Copenhagen. Emil Spangenberg er en erfaren foredragsholder i reiselivsbransjen og har vær på scenen på bl.a. ITB Berlin, DTTT Global, Scottosh Enterprise, Tomorrows Urban Travel m.fl.

Lisa Farrar - Norwegian Digital Travel ConferenceLisa Farrar – Chief Digital Officer, Nordic Choice Hotels / CEO eBerry by Nordic Choice Hotels

Lisa joined Nordic Choice Hotels in January 2016 as Chief Digital Officer and CEO of its new innovations company eBerry. Lisa has been tasked with leading the company’s efforts in creating a close bond with its customers and ensuring a leading product portfolio within the digital customer journey. eBerry has 165 employees and has so far delivered several firsts in the Nordics, such as voice interaction (via Amazon Alexa), blockchain and a groundbreaking mobile app.

Emilie Stordalen - Norwegian Digital Travel ConferenceEmilie Stordalen – Prosjektleder eBerry

Emilie Stordalen er eier av Strawberry Group, som blant annet består av Nordic Choice Hotels. Hun er utdannet ved Cornell University i New York og Imperial College i London, hvor hun har en mastergrad i strategi, markedsføring og digitalisering. Emilie har bakgrunn som konsulent i Deloitte, og jobber i dag som prosjektleder i Nordic Choice Hotels’ digitale nysatsing, eBerry. eBerry er primært et teknologi- og distribusjonsselskap som skal sørge for at Nordic Choice Hotels har den beste digitale gjestereisen i bransjen. I eBerry har Emilie ledet og jobbet tett på ulike prosjekter, blant annet innenfor digital møtebooking, self check-in, lojalitetsprogrammet og mobile room keys.

Per Arnstein Aamot og Elisabeth Drange Tønnessen - NorwegianDTCPer Arnstein Aamot – adm dir Dyreparken Utvikling

Per Arnstein Aamot er Administrerende Direktør i Dyreparken Utvikling som er eierselskapet til Kristiansand Dyrepark og Dyreparken overnatting. Per Arnstein har jobbet i flere forskjellige stillinger i Dyreparken siden 1993.

Elisabeth Drange Tønnessen – salgs- og dataanalytiker i Kristiansand Dyrepark

Elisabeth Drange Tønnessen er salgs- og dataanalytiker i Kristiansand Dyrepark, hvor hun blant annet jobber med kundeinnsikt, bevegelsesdata og forskningsprosjektet INSITE. Hun har tidligere jobbet i Amedia og Google Ireland.

Alex Hunter - NorwegianDTCAlex Hunter

Alex Hunter er ekspert på merkevarebygging og gode kundeopplevelser, i tillegg til å være ettertraktet foredragsholder og investor i oppstartsvirksomheter. Hunter har bakgrunn fra Virgin Group, der han var Head of Online og hadde ansvaret for Virgins globale digitale strategi i tillegg til Sir Richard Brandsons personlige digitale strategi. I tillegg til å være populær foredragsholder verden rundt, driver han også nå et prisvinnende online reiseprogram kalt «Attaché», som gir gode reisetips til forretningsreisende.

Tina Kjerland - NorwegianDTCTina Kjerland – Hardanger Fartøyvernsenter

Tina er bedriftsøkonom, prosjektleder og Master of Arts. Har jobbet i museumssektoren siden 2006, de siste 4 årene som formidlingsleder ved Hardanger fartøyvernsenter i Norheimsund.

 

Tord Baklund - NorwegianDTCTord Baklund – VisitOSLO

Tord har jobbet lenge i reiselivsbransjen i Oslo, og har siden 2008 jobbet med digital markedsføring av hovedstaden gjennom VisitOSLOs sosiale kanaler, og har bygget opp og utviklet VisitOSLOs profiler på Facebook, Instagram og Twitter. Han har også vært involvert i diverse markedsføringskampanjer og prosjekter, både i de kreative prosessene og gjennomføringen.

Katrine Mosfjeld – digital marketing director VisitNorway

Ida Haneborg - Norwegian Digital Travel Conference 2018Ida Haneborg – Industry manager Google

Ida er Industry Manager i Google og jobber med digital rådgivning til store selskap innenfor bransjene reise og telecom og hvordan disse selskapene kan vokse gjennom bruk av Googles produkter og løsninger. Ida jobber sammen med kundene for å finne løsninger på hvordan treffe målgrupper på tvers av søk, video og display. En sentral utfordring for mange kunder i dag er hvordan tilpasse forretningsmodell og sikre vekst når mobilen får en viktig rolle i kundereisen.

Ida har jobbet i Google siden 2015. Før dette var hun ni år i Schibsted ASA, Aftonbladet, Finn.no og E24.no. Hun har en MSc fra Lund School of Economics and Management med fordypning i Strategisk ledelse og Finans.

Augustin de Cointet de fillain - NorwegianDTCAugustin de Cointet de Fillain – Culturespace/AMIEX

After a career as an officer in French Foreign Legion, Augustin de Cointet de Fillain has been head of 2 major venues runed by Culturespaces from 2013: the medieval castle of les Baux de Provence and the Carrières de Lumières. Theses venues welcome more than 900.000 visitors per year.

In 2016 he was appointed as chief executive of Art and Music Immersive Experience exhibitions. Among other, he is responsible for the development operations of AMIEX worldwide, for the coordination with the artistic director and the prospecting of new artistic experiences, and for the upgrading of technical processes.

Stian Reinhartsen - Norwegian Digital Travel ConferenceStian Reinhartsen – Reinhartsen Media

Stian Reinhartsen er en av grunnleggerne av Reinhartsen Media som har jobbet med markedsføring og innovative løsninger på sosiale medier siden 2014. Stian har vært i managementet til den internasjonale DJ-en Matoma og har vært med på reisen fra gutterommet til å jobbe med internasjonale navn som Jennifer Lopez, Enrique Iglesias, Coldplay.

Sammen med Danial Maudal og Nicolay Reinhartsen driver de også det største reiselivsnettverket i Skandinavia på Instagram, MittNorge. Der prøver de å ha en fresh approach på hvordan markedsføre Norge i 2018.

Astrid Valen-Utvik - NorwegianDTCAstrid Valen-Utvik

Astrid Valen–Utvik er siviløkonom fra NHH, har arbeidserfaring innen salg, ledelse og rekruttering, og startet kommuikasjonsbyrå innen sosiale medier, Valen–Utvik AS, i 2009. Valen-Utvik AS leverer alt innhold og tar hånd om all dialog for ulike virksomheter i sosiale medier, og jobber konkret, praktisk og målrettet med tilstedeværelse på Facebook, Instagram, blogg og andre sosiale kanaler. Astrid er opptatt av bedrifters hverdagskommunikasjon i sosiale medier. Hun er en tydelig stemme i fagmiljøet rundt sosiale medier, og holder workshop, foredrag og kurs, i tillegg til innholdsproduksjon for faste kunder. Med Astrid får du inspirerende foredrag, workshop eller kurs, basert på konkrete erfaringer med å produsere, strukturere og analysere innhold i sosiale medier og alltid forankret i din virksomhet sine behov, utfordringer og muligheter.

Meritter; Astrid Valen-Utvik ble i 2012 kåret til en av Norges mektigste kvinner innen media og kommunikasjon, i 2016 ble hun kåret til Årets Sosiale Medie Ildsjel og i 2017 fikk hun prisen som Årets sosiale medie-personlighet.

Espen Tjøstheim Eik - Norwegian Digital Travel ConferenceEspen Tjøstheim Eik – Netovo

Espen Tjøstheim Eik har over 15 års erfaring med de digitale mediene som arbeidsplass, hvorav de siste 8 årene som konsulent for større byråer og IT-selskaper. Interessen for chatbots startet for 4 år siden og Espen har vært involvert i flere prosjekter både på nasjonalt og internasjonalt plan. I dag jobber Espen som daglig leder i Netovo, et selskap som leverer skybaserte løsninger for kurs- og konferanseleverandører, profesjonelle konferansearrangører (PCO), medlemsorganisasjoner og organisasjoner med egen kurs- og konferansevirksomhet.

Ingeborg Paulsrud - Norwegian Digital Travel ConferenceINSITE-teamet

Ingeborg Paulsrud, InFuture
Michael Fridman, InFuture
Marianne Broholm Einarsen, NSB Reiseliv
John Emil Myhre, NSB Reiseliv
Erik Wästlund, Centrum för Tjänesteforskning, Universitetet i Karlstad
Tor Helge Aas, Handelshøyskolen ved Universitetet i Agder/Norce

Nina Furu – Webgruppen

Nina er en veteran innen webkommunikasjon og digital markedsføring. Hun har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner og portaler, rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Bente Sollid Storehaug - NorwegianDTCBente Sollid Storehaug – Wizaly

Bente Storehaug er CEO i Wizaly Nordic, et selskap som hjelper annonsører å forstå hvilke deler av markedsføringen som virker, på tvers av kanaler og enheter. Selskapet er basert i Paris, mens Storehaug leder den nordiske satsingen.

Med mer enn 25 års erfaring fra Internett-bransjen, styreleder i internasjonale teknologiselskaper og i styreverv i flere børsnoterte selskaper vil Bente dele sine erfaringer fra hva som må til for å lykkes på nett i dag. Abelia, NHOs forening for kunnskaps- og teknologibedrifter, kåret i 2017 Bente Storehaug til en av de fremste IT-kvinnene i Norge.