Strategy Workshop

Having a clear strategy is essential for any business or destination to succeed in achieving its goals of winning new visitors and growing amongst its competitors.

In this workshop, we’ll take a look at what strategy means today in the fast paced world of digital marketing. Whilst the days of preparing lengthy strategic marketing plans may be behind us, it is now more important than ever to work within a clear strategic plan having the flexibility to adapt it iteratively with the environment.

Nick Hall - Norwegian Digital Travel Conference Emma Lawton - Norwegian Digital Travel Conference

 

 

 

 

Programme:

The workshop will be divided into three sections, you are welcome to join any one or all three:

  1. 09:00 – 11:30: Key Steps to Defining a Strategy (Nick Hall and Emma Lawton)

    Visitor Cycle: How to Succeed
    Driving Awareness to Conversion
    Linking Experience to Reputation
    Digital Customer Service & Sales
    Sjølvaste Nick Hall fra Digital Tourism Think Tank vil lede oss gjennom denne dagen med strategi sammen med Emma Lawton – creative director i Precedent og med et skarpt blikk for design og merkevarebygging. Et perfekt spor for ledere og mellomledere som ikke nødvendigvis er hands on på det operative digitale arbeidet, men som trenger en bedre forståelse for hva digitalt kan bety for din bedrift eller destinasjon. Hvordan kan vi gi besøkende best mulig digitale opplevelser og hjelp innenfor hvert steg i besøkssyklusen? Hvilke aktiviteter bør vi prioritere i en travel hverdag? Hvor viktig er det å fremstå som en tydelig merkevare? Og i hvilken grad har du i dag kontroll på dette selv?… Og du, vi vil også vise deg eksempler på helt nye måter å drive kundeservice og salg.

  2. 11:45 – 13:00: Planning & Execution (Nick Hall and Emma Lawton)

    Interactive Planning Breakout
    Setting Plans & Marketing Workflow
    Kanskje har du ingen plan for hvordan jobbe med digitalt i det hele tatt (du er ikke alene…), eller kanskje har du prøvd deg litt med sliter med å få planen ut av skrivebordsskuffen og inn i ryggmargen? Eller kanskje er planen utdatert og uaktuell innen du har rukket å begynne? I første del deler vi våre største utfordringer i arbeid med digitalt, hvilke verktøy vi bruker og erfaringer med disse.
    I andre del hjelper vi deg på veien til å lage håndterbare planer som er fleksible nok til å tåle raske endringer. Her blir det en masse tips til praktiske verktøy som kan hjelpe deg i hverdagen!

  3. 14:00 – 15:30: Beyond Digital (Nick Hall and Emma Lawton)

    Personalisation and Experience Design
    Becoming THE Destination
    Er du bare et sted dine gjester er innom av nødvendighet, eller er du en «reason to go»? Hvordan står du ut i mengden av tilbud? Har dine gjester en klar formening om hvorfor de vil besøke akkurat deg, og klarer du å møte disse forventningene i alle ledd?
    Each session will have key steps, learnings and workbook material to guide your thinking. We will also share case studies and best in class examples to get your mind thinking.

In this workshop we’re going to start with the basics, understanding the following:

Your customer or visitor’s path to purchase
How you can turn awareness into intent and purchase
The importance of reputation in purchase decisions
Supporting customers through the journey in digital
We’ll look at what this means in practice. How you can set plans and create an easy to follow workflow process, whether you’re doing it all along or with a team of ten.

Finally, we’ll look at what it means to be desirable and why being the choice and not just a choice will see you succeed.

This workshop is for:

– Small businesses getting started in digital
– Experienced business wanting to sharpen their approach
– Anybody wanting to learn about digital customer service
– Marketers who want to plan using cloud based tools

Key learnings:

– Making a fresh start on strategy relevant in 2016
– Adapting technique to fit with top level goals
– Understanding priorities at key touchpoints
– Putting strategy into practice
– Planning then implementing alone and with teams
– Creating differentiation in the product experience