7 gode grunner til å delta på Norwegian Digital Travel Conference 2019

Illustrerende bilde fra scenen på Norwegian Digital Travel Conference

7. utgave av Norwegian Digital Travel Conference er rett rundt hjørnet, og her gir vi deg de beste grunnene til å ta turen til Kristiansand 24.-25.september.

Konferansen passer for alle som har interesse av å holde seg oppdatert på hva som skjer innen digital markedsføring og bruk av teknologi. Dette forsøker vi i størst mulig grad å vinkle rettet mot deg i reise-, kultur- og opplevelsesnæringen.

Etter to fulle dager på konferanse ønsker vi at du:

…som sjef kan ta bedre beslutninger når ansatte kommer med nye buzzwords

AI, VR, AR, stemmestyring osv… Det er mange buzzord innen teknologi og digital markedsføring å holde styr på som leder i en virksomhet. Og det er ikke alltid like lett å skille ut hvilke trender som kommer til å få stor betydning for vår sektor og hvilke som bare er en hype.
Morten Goodwin skal gjøre oss litt klokere på betydningen av kunstig intelligens, Martin Stoll skal si noe om hvordan samtalene har endret seg i sosiale medier, creative director Erik Gustavson skal ta oss gjennom såkalt «immersive tech» som bruk av virtuell virkelighet (VR), utvidet virkelighet (AR) og 360-bilder/video. Mot slutten av konferansen skal også digitaliseringsekspert Tine Thygesen gi oss en praktisk guide til HVOR vi bør bruke innsatsen vår nå og framover.

…som ansatt kan reise rett på kontoret og gjøre noe nytt du har lært

Marte Klouman - Norwegian Digital Travel Conference 2019Vi er alle travle mennesker og selv om det er fint med inspirasjon og morsomme foredrag fra scenen, vil vi også gjerne ha med noe konkret og håndfast vi kan gjøre noe med med en gang vi kommer tilbake på kontoret. Marte Klouman kommer til å gi oss en veldig praktisk innføring i bruk av det populære stories-formatet, mens Per Christian Teslo kommer til å ha en økt på hvordan bruke Snapchat i markedsføringen.

…kan fikse ting på nettsiden din som vises rett tilbake på bunnlinja

John Ekman - Norwegian Digital Travel ConferenceVi har store forventninger til John Ekman fra Conversionista! Hva må du gjøre på nettsidene dine for å få besøkende til å gjøre det du vil de skal gjøre der? Hvordan gjøre flest mulig om fra kikkere til kjøpere? Ekman har hjulpet skandinaviske virksomheter som Norwegian, Scandic og flygresor.se til å tjene mer penger på nett…og det vil vi vel alle?

…har skjønt hva gjestene dine forventer av deg digitalt i dag og fremover

Eirik Norman Hansen - Norwegian Digital Travel ConferenceSom kunder så sammenligner vi det meste med den beste opplevelsen vi har hatt tidligere – uavhengig av hvem vi har hatt den hos. Hva betyr det for hvilke brukeropplevelser vi må tilby digitalt? Hva betyr det for hvordan og i hvilke kanaler vi kommuniserer med våre gjester? Eirik Norman Hansen er en ekte og oppriktig teknologioptimist som har gått lenger enn de fleste for å få skreddersydde brukeropplevelser… Årets taler i 2018 ble han forøvrig også!

…har fått mange gode ideer fra både norske og internasjonale eksempler og case

Mette Habberstad - Norwegian Digital Travel ConferenceDet beste er ofte å høre det rett fra kilden, og vi nevner rett og slett bare Tourism Ireland, Visit Nordvest, KLM, Den Norske Turistforening, Visitnorway, Hidden, Bædi & Børdi, The Viking Planet, Polaria mfl. Disse vil fortelle historier om alt fra hjerteslag, Game of Thrones, Google Maps, ungt engasjement, tusser, troll og teknologi, brekende guider, vikingarv og ja…historier om… nettopp historiefortelling.

…har fått utfordret tankene dine rundt bærekraft og teknologi/digital kommunikasjon

Sommeren har vært preget av medieoppslag om overturisme og reiselivets påvirkning på klima. Vi tar opp temaene med vinkling på det digitale oppi det hele. Kapasiteter som Signe Jungersted og Anna Pollock vil på hver sitt vis åpne og avslutte årets konferanse med sette ting i perspektiv og si litt om hvordan teknologi og digital kommunikasjon kan være både problemet og løsningen…

…har møtt gamle og nye bransjefolk fra hele landet

På konferansen kan du treffe folk fra Lindesnes i sør til Svalbard i nord, og det er en god blanding av store og små virksomheter som representerer hele spekteret innen reiseliv-, kultur- og opplevelser. Kveldsarrangementet 24.september er også en kjempemulighet til å knytte nye kontakter og samtidig ha det skikkelig moro!

 

 

 

 

Share: Pinterest

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • Navn *
  • Website