Hvilket spor skal jeg velge?

Under årets Norwegian Digital Travel Conference blir det 2 parallelle spor å velge mellom hver av dagene. Her gir vi deg litt kjøtt på beinet for å gjøre det lettere å velge spor.

Vi starter og slutter begge konferansedagene med foredrag i plenum i hovedsalen, mens midt på dag begge dager blir det ca 2 timer der du kan velge mellom hhv:

SPOR A: MARKEDSFØRING

Markedsføringssporet passer for deg som jobber operativt med digital markedsføring. Det blir konkrete og nyttige tips du kan ta med deg rett hjem i arbeidshverdagen og gode case fra aktører som har lykkes.

Dag 1: Formatet «stories» og historiefortelling (Hovedsalen)Marte Klouman - Norwegian Digital Travel Conference 2019

Her gir Marte Klouman oss først en times innføring i «Hvordan komme i gang med stories i markedsføringen» – hvorfor, hva og hvordan.
Deretter følger Den Norske Turistforening som skal fortelle oss mer om «Hvordan skape turlyst på digitale flater» med spesielt fokus på hvordan de har nådd de unge.
Til slutt kommer Visit Norway som skal fortelle hvordan de anvender historier strategisk og taktisk for å skape oppmerksomhet om Norge.

Dag 2: Markedsføring med Snapchat (Bisalen)

Her blir det to gode timer med Snapchat Norge – hvordan kan vi som bedrifter bruke plattformen på en effektiv måte og eksempler fra bedrifter som har lykkes med annonsering der.

SPOR B: TEKNOLOGI

Teknologisporet handler om naturlignok om teknologi, men på et strategisk nivå og ikke dypt nede i selve teknologien. Her blir det mer å forstå teknologiene og mulighetene de gir vår i vår bransje.

Dag 1: Kunstig intelligens i reiselivet (Bisalen)

Først har Morten Goodwin, en av Norges fremste på kunstig intelligens, lovet å gi oss «sannheten» om kunstig intelligens i reiselivet. Morten vil avmystifisere hva kunstig intelligens er, og vise oss hvilke enormt kraftige verktøy som allerede er i ferd med å påvirke vår bransje.
Deretter følger irske OpenJaw Technologies som skal snakke om hvordan kunstig intelligens kan brukes i smart kundedialog (chatbots) og hvordan dette kan gi veldig gode kundeopplevelser. Og til slutt vil AiSpot snakke om hvordan en Smart Lokal Assistent kan gjøre opplevelsen av Norge bedre.

Dag 2: VR, AR og andre omsluttende teknologier (Hovedsalen)

Her vil Erik Gustavson fra The Viking Planet gi oss en times innføring i såkalt «immersive tech» i reiselivet. Hva er forskjellen på de ulike teknologiene og hvilke muligheter disse gir innen kultur og reiseliv. Vi snakker blant annet om VR (virtual reality) og AR (augmented reality). Hvor langt har teknologiene egentlig kommet, og hva kreves?
Så følger 3 konkrete case-presentasjoner.
Først ut er Visit Nordvest som har utforsket VR og 360-bilder i destinasjonsmarkedsføring.
Deretter følger appen Bædi & Børdi; teknologi og reiseliv på barnas premisser.
Og sist ut er trollsjef Pål Rørby i appen Hidden; hvordan folketro, sagn, krigshistorie, vikingfortellinger eller annen kulturarv vekkes til live gjennom mobiltelefonen.

NB: Du trenger ikke melde deg på noen av sporene, men velge hvilket spor du vil gå på der og da. 

Share: Pinterest

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • Navn *
  • Website